Tick Tack!

Klockan är nu 00:26 och vi är fortfarande i Göteborg, Kortedala hos sambons familj! Det är skönt att vara hemifrån faktiskt och hundarna har det bra med grannen. Dock har min mamma blivit sjuk vilket inte är så kul så klart!
Jag har ändå trots London resan och tiden hemifrån mycket tankar i huvudet som rullar runt runt! Så typiskt att man har så svårt att leva i nuet och inte oroa sig för hur framtiden skall se ut! Jag vill verkligen inte oroa mig mer. Jag ORKAR inte oroa mig mer! Jag tänkte att istället för att skriva på familjeliv så skriver jag här vad jag har på hjärtat.

I mitt huvud just nu:
Ultraljud på tisdag och jag är sååå nervös att bebisen inte skall må bra, att han inte ens lever, att det är något fel på mig och att jag är "onormal". Det är klart att man tror att ingen annan känner sig så som jag gör. Ibland kanske jag känner mig superfrisk och sen nästan sjuk!
Symptomen idag är: Illamående till och från, trött, otroligt svullen i magen, spänd, mycket rörlighet i tarmarna, ömma bröst och sköna klassiska hormonsvängningar! :thumbdown:
Nåväl, ultraljudet är jag orolig för, just det med massa koller och man tror att det är något knas där nere! Hur ska det vara??? Ni fattar...

Sommarjobb - jag vill ha jobb nu så att jag kan jobba fram till sommaren men min kära svärmor tycker att vi skall vara i Göteborg under sommaren och Simon jobbar och jag tar det lugnt och kanske säljer bär eller något? Annars bara låter graviditeten flyta på och så! Jag håller nog med om att det kan vara tufft att jobba om jag är långt gången och jag tror att vi kommer att vara i Göteborg i sommar! Hoppas på det!

Flytt till Göteborg? - Saken är den att Simons föräldrar skall flytta till ett otroligt ställe i Frillesås (ej säker på hur det stavas) och bygger sitt egna hus där. En riktig dröm som går i uppfyllelse enligt mig. Jag har insett hur svårt det är att få jobb i Karlstad och anser att med de 3500jobb som finns i Göteborg är det något lättare att få här efter graviditeten. Vi kommer därför att söka idrottslinjen för lärare här i Göteborg och beroende på det så flyttar vi så att vi kan bo här istället! Simon kan även vikariera då när han inte pluggar i skolan men jag kan också vikariera då sen när Simon ska vara pappaledig eller när första året är gånget. Jag längtar efter bebisen och hoppas att han eller hon mår bra där inne! Jag är så orolig för dig...

Ekonomin är ett mysterium som man hela tiden har i huvudet och om jag själv fick vara rik för en stund hade jag köpt huset här i Kortedala som jag verkligen tycker om! Det vore en dröm i uppfyllelse att få bo här med vår 3:e familjemedlem som är kommande!

London var BÄST och jag är otroligt lycklig över den resan! Jag är så tacksam verkligen och det behövdes så otroligt mycket! Så underbart att ha ett till minne med min Simon och sedan kunna se tillbaka på. Dessutom tog vi några fina kort som man kan visa släktingar och säga "Här var vi i London och hade så himla mysigt" Jag har aldrig kunnat säga att jag varit utomlands, förutom Auschwitz som inte var värst "vacation" ;)

Nåväl. I morgon är jag i vecka 11. En vecka till trygghet i hundra procent men jag tar ingenting för givet. På tisdag får vi se hur allt ser ut. Även för min del. Jag är så nervös att jag har för högt blodtryck eller så. Havandeskapsförgiftning och allt det där! Jag har känt på senaste att mitt hjärta slår rättså fort tycker jag! Tänk så är det farligt????? gaaah! alla dessa tankar.

Nåväl.. tack för ikväll! Nu säger jag natti natti! :love:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0