Plz?

Nu har jag äntligen fått ihop ett litet snyltarbrev till Göteborgs universitet åt Simon. Det var mer jobb med detta än jag trodde. Jag ringde Göteborgs universitet och pratade med en studievägledare som var hyper negativ och sade att det inte var så många som fick komma in så men några. Så ringer man sedan till Karlstad som är jättetrevliga och säger att Simon som är så duktig borde verkligen få komma in utan problem. Men som sagt så får man offra lite för att ta och det är verkligen upp till Simon nu om han är redo för det. Till och börja med så kanske inte han kan tillgodoräkna 1 termins AUO kurser. Alltså det allmänna året vilket är otroligt tråkigt men inte heller världens undergång. De sa lite olika på de olika universiteten men antar att vi är så neutrala vi kan bli med tanke på neg-tanten i Göteborg och glad-tanten i Karlstad! Jag har kopierat alla kursplaner och litteraturlistor och skrivit ett brev som sagt. Studievägledaren på Karlstad universitet skulle skicka ett intyg som vi kunde skicka med. Nu är det bara ett personbevis som skall fram på att Simon är Simon!
Innan 15/4 skall det vara inskickat och jag vill baske mig veta vem det är som behandlar ansökan så man kan ringa in till dem och snylta lite mer! Det borde vara lagligt på att få byta alltså. Finns ju massor av saker och incidenter som kan inträffa så att man behöver flytta! Skall man verkligen behöva hoppa av sin utbildning för det? Neheru! Jag skrev även det i ansökan att vi inte såg det som ett alternativ men hoppas bara att de inte tänker att vi får skylla oss själva som blev gravida! :O GRR på dem i så fall!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0