Min Simon <3

Jag tänkte att jag skulle skriva lite om min Simon! Allt i alla liksom! Detta kan ta tid verkligen men jag känner att jag verkligen på ett sätt vill visa honom hur mycket jag verkligen älskar honom! Han är min klippa verkligen.

Nåväl! Var börjar man med denna lilla lustigkurre!



När jag träffade Simon så var det en vårig - mer sommaraktig dag! Shorts kunde bäras och vi skulle spela cup med karlstad universitet. En vän till mig vid namn Mattias hade tjatat otroligt länge att jag och min vän Frida skulle vara med men hon kunde inte vara med så jag åkte själv från Storfors med min mamma och lillebror som skulle släppa av mig vid klasmossen på kronoparken. Jag kom precis 5 minuter innan vi skulle börja första matchen och Mattias hade spel verkligen då jag var den enda tjejen som kunde vara på plan. 1 tjej på plan var obligatoriskt men som tur var kom en tjej till sen vid namn Malin så jag slapp att spela full tid varje match. Vi värmde upp inför första matchen och jag kände igen Simon från facebook. Jag hade inte tittat så noga men jag minns att han hade gillat en bild på mig. Om jag minns rätt så var det denna.

Jag blev självklart glad för han och jag hade inte haft någon kontakt innan direkt så jag blev förvånad men glad! Simon kom och presenterade sig när vi värmde upp väldigt artigt:
"Hej! Jag tror inte du vet vem jag är men jag vet vem du är. Mitt namn är Simon Johansson" jag svarade så artigt jag kunde men jag blev väldigt nervös. "Hej! Joo vi är vänner på facebok tror jag! Rebecca" och så skakade vi hadn samtidigt som vi joggade bredvid varandra.

Vi spelade sedan och matcherna gick bra. under dagen började regna och jag ville ge Simon sin tröja som låg på gräset. Simon erbjöd mig det för att inte frysa. Trots att jag hade en på mig redan. Jag insisterade men hade den på mig ett litet tag. Minns att den doftade av hans parfym vilket jag alltid kommer minnas. Vi hade likadana shorts på oss, sådana man får/snor på provträningar och det jag gav han en komplimang för shortsen men han märkte inte att vi hade likadana så han tackade så mycket och trodde säkert att jag var helknäpp! Jag sa sedan att han hade likadana och då skrattade vi bara! Det var väldigt spänt och vi hittade på knasiga anledningar bara för att få prata med varandra. Jag längtar aldrig tillbaka till den dagen, för varje dag med Simon är mer minnesvärd än denna till och med. Alla omkring Simon får känna hans omtänksamhet, han härliga kommentarer och tankar och hans otroligt fina personligthet och utsida lika så.
Varje gång i sommar när jag var i Göteborg var jag ändå ledsen för att jag visste att jag skulle vid helgens slut åka hem igen och inte ha honom nära. Han gör mig hel.



Simon är:
Omtänksam, fin, artig, trevlig, genomsnäll, intelligent, rolig som få, sportig, lätt att prata med, förstående, sympatiskt, empatiskt, glädjespridande, hittar alltid en lösning för det mesta, gör allt för att kunna ställa upp, har ambitioner, realistisk, pålitlig och mycket därtill.. Min underbara pojkvän som är pappa till barnet jag har i magen som växer för varje dag som går.

Varje sekund Simon inte är hos mig saknar jag honom otroligt mycket och känner mig inte hel ens. Jag hatar att somna utan Simon, det innebär en natt av mardrömmar och tung huvudvärk på morgonen. Så var det hela sommaren och aldrig när jag var hos Simon i Göteborg. Jag hatar att inte äta med Simon och kunna fråga hur hans dag har varit för att jag verkligen bryr mig och vill veta då jag tänker på honom här hemma.

Att vara gravid med Simon är allt för mig och bebisen verkligen. Jag vet att vi kommer vara en familj för alltid och jag vet att vårat barn kommer vara en avbild av oss och vår personlighet. Jag är vädlgit nojig om graviditeten med tanke på att jag absolut under inga omständigheter vill förlora detta. Jag ser en framtid utan dess like och sedan jag var liten har jag alltid velat ha ett barn så klart. Jag har aldrig haft en tanke på att skaffa barn förrän jag träffade Simon. När jag träffade honom så var mina tankar att han är allt jag någonsin önskat mig men han är på tok för bra för mig. Dessa tankar lever jag med kan jag säga då Simon aldrig slutar att förvåna mig. Jag är helt tokig i honom och han är väldigt fin. Hans personlighet utstrålar via hans yttre som man utan tvekan för är knäpp om man inte faller för. Jag älskar allt med min Simon och jag sitter nu hemma och saknar honom så otroligt mycket. Han är en del av mig och bebisen.

Nästa vecka är det dags för ultraljud på fredagen 18/3. Jag kommer då vara i vecka 13 ungefär. nu är jag i vecka 11 men på lördag 12. Skönt verkligen och jag pratade med Carin igår och hon sa att mina prover såg bra ut och inga konstigheter.

Just nu sitter jag och håller mig på magen och längtar efter Simon som inte kommer förrän om 7 timmar till mig. Usch! Jobbigt lång tid verkligen och jag önskar jag kunde åka skidor med honom nu och då åker jag inte ens skidor. Snart blir det promenad in till stan och sedan hem och baka bullar.

Min underbara Simon gav mig en sommar jag aldrig haft, kärlek jag aldrig vågat föreställa mig och minnen som lever kvar i mig som jag stolt skall berätta om för vår son Gabriel eller dotter Isolde.
Jag är stolt och lycklig över att ha Simon Emanuel Johansson i mitt liv. Jag ösnkar inget annat!

Jag älskar dig verkligen av hela mitt hjärta och jag kommer alltid att vara hos dig! Vad du än gör, säger eller tänker. Jag älskar dig <3



Kommentarer
Anna

hej! vad fint skrivet :)det skulle vara jättesnällt med en ny design. jag tar gärna din mail adress så jag kan beskriva hur jag skulle vilja ha det om det är okej ;)

2011-03-10 @ 12:09:52
URL: http://annahellqvist.blogg.se/
andriana den allsmäktige

hej!

Du hade kommenterat min blogg för några dagar sen och påminde mig om att du hade gjort en bloggdesign till mig en gång i tiden och frågade om jag ville ha en ny:). Jag har fixat en ny blogg där det enda man kan fixa med själv är en "header" och tyvärr är jag usel på sånt... Så jag undrar helt enkelt om du skulle kunna fixa en till mig? :)

2011-03-11 @ 17:54:36
URL: http://andrianabakou.shapemeup.se/
Tilda - Smilinggirls!

sv; Nej tack, vi kan själva :)

2011-03-13 @ 17:36:56
URL: http://smilinggirls.blogg.se/
tusse

Var gärna med i dagens blogg! :)

2011-03-13 @ 18:57:21
URL: http://tussex.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0