Vecka 31+0 (32)

Det är ett mysterium hur man räknar detta med veckor men jag vet att jag är i vecka 31 IDAG! Grattis till oss! :) I morgon är det i alla fall inledning av vecka 32 så då lir det nya symptom och lite nya känslor kanske.

Jag måste påpeka att resan hittills inte har varit lätt men det är fortfarande något vi klarat av tillsammans jag och Simon. Jag är otroligt tacksam att jag har den killen alltså, mina hormoner är värre än Balder på Liseberg och han står ut med dem och hjälper mig igenom. Jag har haft min period med mardrömmar som nu har släppt och min noja på den fronten har gått över i längtar till hennes ankomst.

Jag laddar upp mer och mer och känner mig liksom taggad på att komma tillbaka till min kropp och att ha henne utanför kroppen! Jag vet ju att det närmar sig, vecka 32 låter som man är väldigt nära men det är ju ändå 8 veckor kvar och det motsvarar 2 månader så då känner jag mig lite bättre!

Jag kommer troligtvis att kunna slappna av när jag och mina härliga tjejkompisar och Simon och några kompisar till honom har fixat klart med hemmet! Då är jag redo och kan vila sista tiden! Sista tiden kommer att innebära mys med älskling och trevliga "reunions" med vänner som man inte träffat på länge! I hemlighet så skulle det vara roligt med en babyshower men det är mest för att alla andra har sådana :) haha! Men jag är lyckligast om jag har Simon och mina vänner omkring mig bara, en grillkväll kommer garanterat att bli av för att fira att vi är klara med inredningen! Jag saknar mina tjejer!

Simon för övrigt jobbar och sliter på posten, kommer hem och sover och dreglar på mig och sedan myser vi hela kvällarna med hyrda filmer! Jag somnar i hans famn som jag för övrigt älskar och har behov av för att sova bra! :) Min nya craving! Nejdå, han jobbar flitigt verkligen och det är tufft, på universeum rullar det på som vanligt och är verkligen kul! Mina kollegor är riktiga stjärnor och gör att dagarna flyger iväg! Simon har också börjat spela fotboll i Kortedala IF så han är på träning här och nu! Jag hoppas verkligen det går bra för honom, jag saknar honom men han är grym så det kommer gå kanon! Isolde och jag håller tummarna för pappa!

Nåväl... bebisen då! Hon sparkar verkligen jättemycket och det är tufft ibland mot min lilla kropp. Hon petar liksom på mig i revbenen som är populärast! magen kan få riktiga ryck ibland och guppa högt och lågt. Hon är verkligen livlig, känns som det är AIK vs GAIS därinne! Hon är väldigt stor nu och det känns. Hon är 42 cm och väger drygt 2 kg. Sen kan jag meddela att min vikt går upp också just nu, jag måste nog börja tänka på vad jag äter och inte stoppa i mig för mycket så att jag orkar få bort det när hon är ute. Vi har fixat barnvagn, skötväska, spjälsäng, kläder, bärsele, babysitter, babygym och massor med hjälp av vår kära släkt som gett oss i princip nya saker!

Nu är jag väldigt trött och hungrig och vi inväntar Simon som kom NU så nu kilar jag! BYE!


Kommentarer
Emelie

Men gumman, vi har ju lovat dig en babyshower för länge sen ju :P Don't worry! Det kommer bli den absolut bästa ever! ;)

2011-07-31 @ 10:37:39
URL: http://tigerflisan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0