tisdag 6+2

Kära nån säger jag bara!

Såhär risig har jag inte känt mig på flera år! Jag vet inte ens vad jag vill göra.. jag är liksom hemma själv hela dagarna och gör inget vettigt alls! Jag vet att jag vill se Trassel som jag har sett reklam för hur många gånger som helst men inte så mycket mer än så!

Dagens känslor då:
  • ILLAMÅENDE så att jag kan tro jag väntar tvillingar (inte för att jag vet om jag gör det men jag vet att illamående och trötthet fördubllas då)
  • Lite svag "mensvärk", den där molande växtvärken i livmodern.
  • Yr som allra mest på morgonen.
  • Trött i huvudet.
  • TRÖTT i hela kroppen.
  • Hungrig så fort jag ätit men ändå inte.

Alltså en hel del plust att jag känner mig förkyld och extra varm men graderna stiger när man är gravid så.
Jag har tänkt lite på framtiden och jag söker som sagt jobb för att jag har studieuppehåll. Jag är otroligt trött påallt pluggandet men igår så ringde jag i alla fall runt till mina arbetsgivare i mitticity. De på affection verkade verkligen intresserade vilket självkalart gjorde mig glad.

Att man är 20 år och gravid i 2a månaden kanske inte är något man skriver i ett CV men de har ingen rätt att påpeka det men de kan ju skylla på något annat som sagt. Det är diskriminering att göra så och jag kan inte heller stämma någon för det liksom så att dölja det så långt det går är bäst men fram mot sommaren blir det tufft.
Datumet är satt till 24 september ungefär så det kan väl bli lite problematiskt men bara jag visar vad jag går för på praktiken på vila så tror jag nog att det kan lösa sig i alla fall!
Jag tror att jag hellre vill jobba på affection i stan faktiskt, de var otroligt trevliga, fast hon på Vila är också det så det spelar ingen roll egentligen! Jag har en supertur om jag får jobb hos dem! Jag hoppas att jag får mammaledighet i tre månader bara och inte förlorar det men det blir lättare att få jobb efter om jag har bra referenser dock!

Nåväl.. hormonerna är på topp och nu kommer illamåendet igen så ska försöka att äta och sova lite innan jag städar .. Äta är prio ett i alla fall! Viktigt för blodsockret och fostret!

So far so good!
Ha det bra!

Kram Rebecca
vecka 7


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0