New beginning

Jag skriver detta efter en otroligt lärorik helg. Jag har insett att jag inte har det bästa självförtroendet av många anledningar. Jag har märkt den hemska effekten i det negativa hos människor. Jag vill verkligen föra vidare detta då jag verkligen känner mig som en helt ny människa!
Jag känner mig glad, sprallig, framtidsglad, ingen ångest, kär, munter och allt som hör till. Jag har träffat många människor som kanske har satt mig lite i ett sagoland under helgen på lägret i Sunne med utbildning för unga ledare men jag är så otroligt stolt över mig själv. Jag gjorde det helt frivilligt och just nu så är det som att jag känner av allt pesimistiskt och lägger det i en kula och lägger det vid sidan. Jag vet inte riktigt men jag vet att jag innan jag reste känt mig otroligt nedtryckt och ledsen. Mitt självförtroende var i botten och jag fick kommentarer i helgen om hur folk "trodde att jag var" som person. Dessa vill jag nu leva upp till och jag vet med mig att innerst inne är jag en väldigt annorlunda tjej. Jag vill vara JAG, Rebecca Isabelle Andersson och vara gravid i min harmoni och lycklig som få att jag är det. Jag märker att jag har fastnat i en ond cirkel där man hela tiden (som min älskade pappa utrycker sig) PAJKASTNING. Detta är något jag inte längre accepterar och det är en löjlig lek som människan kommit på. Jag tänker inte vara delaktig. Jag har så mycket att vara glad över och det som inte går att lösa och de människor som väljer att stanna kvar i en ond cirkel vet jag  NU att jag inte kan hjälpa. De måste själva få sitt självförtroende upp igen och RESA SIG och skrika ut att de finns och vill finnas! Livet är FÖR kort och att gå en negativ väg leder till problem medans den positiva till möjligheter. Saker kan uppstå under vägen, men det är viktigt att inte se dem som problem utan som något man kanske kan göra något åt eller som man måste acceptera, dock leder även detta till nya möjligheter!

De personer som jag vet med mig är fast i denna "cirkel" måste ta sig själva därifrån. De är liksom instängda och blockade för allmänheten och vill inte heller se något positivt. Detta vet jag då jag ser en otroligt rädd människa därinne. En osäker person som använder allt den har och kan för att klara sig i livet. Ett liv som är så enkelt blir så svårt. Allt sitter i huvudet! Man måste bara ta steget därifrån till agerande. Allt man drömmer kan man göra. Allt JAG vill och kna samt önskar handlar om att jag endast måste VÅGA. Jag ska hädanefter ta ansvar för mig själv och MITT liv i passionen till att komma dit jag vill. Jag vet inte hur lång tid det tar men jag vet var jag vill och dit ska jag! Man måste bara ha humor och mental styrka och den kan jag säga att jag fått tillbaka.

För varje negativ sak man säger skall man säga 6 positiva för att denna människa ska känna sig lika mentalt stark igen. Vissa har en annan syn och dessa människor går tyvärr ej att nå. Inte heller med positiva. Det är bättre att låta dem vara och hoppas de själva inser. Vissa kan man inte hjälpa mer än att låta dem vara.

Jag ska ta hand om mig själv nu och leva upp till den person jag är. Jag är glad att vara jag och det ska jag fortsätta att vara!

Sammanfattar detta med en härligt grym låt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0