Första rörelser!

Hejsan Hoppsan!
Idag har det varit lite fix, inget som det var tänkt. Idag är helt enkelt en dag man inte riktigt orkar med. Känner mig varm, trött, huvudvärk och lite så. Det blir nog till att tvätta när Simon kommer hem men inget annat tror jag. Skulle städat våran galet stökiga garderob men jag får se helt enkelt. Får jag ligga i sängen så kan jag göra det :)
Det är i alla fall bestämt nu att vi ska fira påsk i Göteborg hos Simons mormor och morfar! Känns väldigt spännande och roligt! Det är tydligen lite traditionellt och sådant tycker jag är mysigt! Det blir på landet så det känns kul! Aldrig varit där så!
Efter det blir det ultraljud den 28/4 för att mäta allt på bebisen! KÖN skall vi få reda på och det ser vi verkligen fram emot! Första bebisplagget är införskaffat och det blev 2 bodys, en vit som det står I <3 DAD på och en vit med svarta ränder på som man kan ha på vare sig pojke eller flicka. Något som jag och bebisen alltid kommer ha gemensamt är att vi båda älskar pappa Simon väldigt mycket!
Nåväl! Nu till det spännande! JAG HAR KÄNT FÖRSTA RÖRELSERNA! Jag är nu i vecka 16 och bebisen rör sig där inne minsann! Det är som en liten bubbla nere i magen och som ett kurr. Detta har jag aldrig känt innan och det känns väldigt speciellt och skoj! Det är mycket som ändras nu och jag är självklart väldigt glad över detta! Okej att jag börjar bli stor om magen vilket jag inte är van vid men den är verkligen vacker. En liten kula som putar ut och nu växer bebisen som bara den!
Tror bebisen är runt 13cm nu! :)
Jaja, nu ska jag bada och tvätta håret och fräscha till mig lite! Kanske blir lite fotbollslattjande sen innan simon kommer hem! I smyg sådär :) hihi!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0